11:35 AM

Muzyczny piątek, czyli recenzja płyty | KRISTINA TRAIN - SPILT MILK

Hej!

Dziś zapraszam Was na kolejną recenzję muzyczną. Ostatnie takie wpisy pojawiły się w lutym (odsyłam Was tu i tu), więc z przyjemnością przedstawię Wam jedną z moich ulubionych albumów sprzed lat.


Płyta Spilt Milk Kristiny Train ukazała się w 2009 roku, a poznałam ją dzięki audycji Trójkowej Mini Max. Kompozycja tytułowa Spilt Milk, od razu wpadła mi w ucho, a potężny głos wokalistki przykuł moją uwagę.
Kristina Train to artystka wykonująca muzykę z gatunku soul, pop, blues z elementami jazzu. Kombinacja idealna. Głos wokalistki jest niesamowity - mocny, momentami nieco zachrypnięty. Nie ma się co dziwić, że głos Train brzmi jak głos czarnoskórej wokalistki z chóru gospel. Artystka jako dziecko śpiewała właśnie w jednym z takich chórków w Savannah, Georgia. W parze z mocnymi wokalami w tle, charakterystycznymi dla muzyki soul, otrzymujemy potężne połączenie, które zdecydowanie jest napakowane emocjami. Utwory na płycie to intymne soulowo-bluesowe ballady skomponowane w stylu klasycznych piosenek pochodzących z południowych Stanów (Ray Charles, Al Green, Otis Redding, Dusty Springfield). Przy pierwszych taktach można nawet pomyśleć, że jest to Norah Jones. Właściwie, producentem płyty miał być Lee Alesander, który pracował z Jones przy tworzeniu m.in. Come Away With Me, jednak Kristina nie chciała być kopią i pojechała wydać płytę do Londynu.

Słuchając całego albumu byłam mile zaskoczona, bo każdy utwór jest utrzymany w podobnym stylu, a melodie piosenek nucimy sobie w głowie przez kolejne kilka dni. Jest to rodzaj płyty, której słuchacie od początku do końca, w kółko do momentu, aż się Wam znudzi i po jakimś czasie znów do niej wracacie.

Mam nadzieję, że miło Wam się będzie słuchało Kristiny Train i zapoznacie się z innymi dziełami artystki. Wklejam Wam moje ulubione piosenki, chociaż ciężko jest wybrać tylko kilka:)








10 comments:

  1. Ciekawy post, ale raczej nie dla mnie. Średnio interesuję się muzyką... Czasami włączę youtube i tam czegoś poszukam. Ale blog cudowny, bardzo mi się tu podoba, dlatego obserwuję i liczę na rewanż.

    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/04/anatomia-skandalu-sarah-vaughan.html

    ReplyDelete
  2. Swietne kawalki i niesamowity glos :D

    ReplyDelete
  3. cudowne utwory :)

    recenzjebynikaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Nie znam niestety tych piosenek, ale to raczej też nie mój gatunek muzyczny ;)

    ReplyDelete
  5. Nie znałam wcześniej, ale z ciekawości się zapoznam :)


    http://antoszewskaa.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
  6. Nie wyobrażamy sobie życia bez muzyki!
    Piękne kawałki! :)

    ReplyDelete
  7. Uwielbiam muzyką a najbardziej to śpiewać <3 Świetny post kochana zapraszam do mnie i zostaw jakiś ślad po sobie <3

    ReplyDelete
  8. Ja muszę sobie jakąś nową muzyczkę poszukać :D
    Zapraszam do mnie, hooneyyy

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny.
Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są między innymi wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics.

Copyright © EPHEMERIC BEAUTY , Blogger